Jak na hezké tělo

 

Jak na hezké tělo

 

Co je hezké tělo, to nechám na každém z nás, co se mu líbí a co si pod tím představuje.

Ale obrací se na mě klienti a klientky jako na osobní trenérku a ti mají představu o hezkém těle, jako o těle pěkně tvarovaném, souměrném, dobře fungujícím a nepřetékajícím velkými tukovými zásobami.

V tomto duchu se také pokusím vypsat pár rad a osobních názorů, týkajících se cest, jak takového těla dosáhnout.

 

Je dobré nespojovat vše najednou do jednoho popisu, když se jedná o vícero postupů, byť spolu souvisí.

Jedna věc je zpevnit, narovnat a poprotahovat tělo tak, aby nevznikaly, či se neprohlubovaly dysbalance mezi ochablými a posílenými částmi těla. Dobrý trenér vám provede diagnostiku pohybového aparátu, kdy různými svalovými testy, cviky a pohledem zjistí, na co se trénink musí v první řadě zaměřit, aby se vám tělo srovnalo. A na tom se dá pak dál stavět i posilování, kdy začnete svalovinu nabírat.

 

Další věcí je osekávání od tukových polštářů, aby také odvedená práce na svalech byla vidět

a neskrývali jste ji pod něčím klepavým.

K tomu velmi ráda zařazuji do tréninků kruhové tréninky, ale jedná se také samozřejmě o ty známé kardio aktivity.

 

Proč nedoporučím pouze kardio na spalování tuků bez tréninku, není jen z důvodu, že jsem trenér přes posilování. Ale jednak proto, že svaly jsou také známí požírači tuku a také protože bez posilování prostě tělo stejnoměrně posílené nebude.

Samozřejmě za předpokladu, že se cvičí správně a každému stylem, který je vhodný. A nezáleží na tom, zda jde o posilování na strojích, s jednoručkami, jiným načiním či vlastní vahou. Osobně jsem moc ráda, že v našem fitku můžu se svými klienty využít různých typů posilování, i zrcadlového sálu pro cviky s vahou vlastního těla a strečink.

 

Kardio je tedy i u mě součástí tréninků všech, kteří se záměrem spalování tuků za mnou chodí.

Je výbornou kombinací navázat na sebe trénink posilovací a cardio do jedné jednotky.

Zde by mi samozřejmě oponovali ti, kteří mají budování svalové hmoty na prvním místě.

Ti by volili styl rozdělení do dvou jednotek – např.ráno cardio a odpoledne či navečer posilování.

I to je samozřejmě skvělý styl! Kdo chce, může to rozdělit i takto.

 

Měla jsem na mysli ale tu výhodu spojení dohromady, že tělo je přednastaveno po posilovacím tréninku k rychlejšímu spalování tuku na kardiu.

Dá se ale také zařazovat před posilováním – i to má své výhody. Ale o tom se zase rozepíši příště – jako i o tom, jaké aktivity zvolit, jak dlouhé, v jakém tempu, zda tempo měnit, zda předtím jíst a co při tom pít. A proč bych doporučila plno lidem neběhat a sami by poznali, že menší námaha je paradoxně přivede k jejich cíli.

 

A mimochodem, není to jen o dřině, ale nezapomínejte vracet tělu to, co po něm chcete – relaxujte, pořádně spěte a pokuste se o – NO STRESS ;) Jana